dinsdag 6 januari 2009

Epifana

Vandaag is het in Italië Epifana.
Ik heb niet helemaal begrepen, wat er precies gevierd wordt, maar iedereen heeft vandaag vrij en vrouwen wensen elkaar prettig Epifana.
Van één van mijn vrouwelijke collega’s op de voedselbank ontving ik de volgende sms:

Hallo Anna,
Ik wens je dat je je ster kunt volgen die je zal leiden naar volledige vreugde en dat je Jezus zult vinden, die ook voor jou op aarde is gekomen.
Vanuit mijn hart wens ik je een goed Epifana.

Ik ben ervan overtuigd, dat de vrouw die dit stuurt het lief bedoelt, maar het heeft iets weg van een ouwe verkooptruc:
je geeft iets aan iemand, (Jezus is ook voor jou op aarde gekomen...)
dan voelt die persoon zich hopelijk verplicht om er iets voor terug te doen (nou moet je 'm vinden).

Als gedetineerde ben je aangeschoten wild voor allerlei religieuze bedoeningen en ik ben van ze afhankelijk om de deur uit te komen.
Niet van de religieuzen, maar van de voedselbank.
En dat ìs dus een religieuze bedoening.

Ze doen zo opdringerig allemaal. Ik probeer toch ook niet om ze aan 't blowen te krijgen? Stelletje pushers.

Geen opmerkingen: